پاسپورت رومانی در بین 20 کشور قدرتمند جهان

اعتبار پاسپورت رومانی در رنکینگ کشورهایی که میتوان بدون ویزا به دیگر کشورها سفر کرد رشد محسوسی داشته است. دارندگان پاسپورت این کشور اکنون میتوانند بدون ویزا به 172 کشور جهان سفر کنند.

اعتبار پاسپورت رومانی طی 13 سال گذشته و بعد از عضویت در اتحادیه اروپا رشدی پیاپی داشته است. تحولات سیاسی و اقتصادی این کشور دائماً تأثیر در افزایش اعتبار  پاسپورت این کشور داشته است. اکنون پاسپورت رومانی براساس رتبه بندی موسسه هنلی در رده 17 کشورهای جهان قرار گرفته است. در این رده بندی کشورهای بلغارستان، برزیل، آرژانتین، هنگ کنگ و کرواسی به ترتیب بعد از رومانی قرار گرفته اند.

موسسه هنلی از سال 2006، همه‌ ساله رده بندی اعتبار پاسپورت ها را ارائه می کند. این فرآیند با بررسی داده‌های دریافتی از انجمن‌ بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) است. فهرستی را با عنوان «شاخص گذرنامه هنلی» منتشر می‌کند. این رده‌بندی در کنار «شاخص گذرنامه» یکی از منابعی است که قدرت گذرنامه‌های ۱۹۹ کشور را بررسی می‌کند.

قدرت پاسپورت هر کشور نشان دهنده اعتبار آن کشور نزد سایر کشورها است. همچنین امنیت بالا و تمایلات کشورها جهت مراوده با آن کشور را نشان می دهد. عضویت رومانی در شینگن به نحو محسوسی میتواند این جایگاه را ارتقاء دهد. دارندگان پاسپورت های معتبر و قدرتمند میتوانند بدون طی مراحل اداری و زمانبر به سایر کشورها سفر کنند.

اخذ ویزای رومانی از طریق ویزای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری از انواع راه های اخذ اقامت قانونی به شمار می رود. این اقامت در نهایت می تواند منجر به دریافت پاسپورت این کشور شود. شخص متقاضی پاسپورت با داشتن اقامت و آشنایی با فرهنگ و زبان رومانیایی میتواند اقدام کند. این پروسه بسته به نوع اقامت  حدود 8 سال زمان می برد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.