حمل و نقل عمومی رومانی

ناوگان حمل و نقل رومانی

شهرهای رومانی به طور کلی دارای سیستم حمل و نقل عمومی خوبی هستند که شامل اتوبوس، تراموا، واگن برقی و مترو است. بخارست تنها شهر رومانی است که دارای یک مترو زیرزمینی با پوشش شهری عالی می باشد. روش دستیابی به سیستم های حمل و نقل عمومی کاملاً مشابه است. قبل از سوار شدن در روزنامه فروشی ها یا کیوسک های خیابانی بلیط اتوبوس یا تراموا را بخرید و بلیط را یک بار مصرف می کنید.

حمل و نقل عمومی رومانی

RATB شرکتی است که شبکه اتوبوس ها، تراموا، ریل سبک و واگن برقی را در رومانی اداره می کند. علاوه بر خطوط اتوبوس و تراموا که قسمت های مختلف هر شهر را به هم متصل می کند، خطوط اتوبوس سریع در بخارست به فرودگاه اوتوپنی و همچنین چندین خط شبانه حمل و نقل وجود دارد. علاوه بر این، خط مسافرتی شهر بخارست در تابستان فعالیت می کند، و این گزینه مناسب برای گردشگران بازدید کننده از پایتخت است.

رومانی میزبان شهری با حمل و نقل ۱۰۰ درصد سبز

‌ براشو، کلانشهری در کشور رومانی، به زودی میزبان 133 دستگاه اتوبوس الکتریکی جدید خواهد بود و به طور 100 درصد از حمل و نقل عمومی سبز بهره خواهد گرفت.

پیش از این، براشو مجهز به 52 دستگاه اتوبوس الکتریکی بود و شهردار قول داده بود تمام تلاش خود را برای جایگزین کردن تمام اتوبوس‌های عادی با برقی به کار گیرد. به لطف وزیر محیط زیست کشور و اداره صندوق محیط زیست، براشو بسیار زودتر از زمان مورد انتظار به هدف خود برای حمل و نقل 100 درصد سبز دست خواهد یافت. وزیر در جلسه خود با شهردار براشو از اهداف خود برای گسترش اتوبوس‌های الکتریکی و تخصیص بودجه‌های کلان در سایر نقاط کشور خبر داد با این حال اعلام کرد که 100 درصد سازی حمل و نقل عمومی الکتریکی براشو در اولویت تمام برنامه‌های او قرار دارد.

اتوبوس برقی

هزینه مناسب و تخفیف برای حمل و نقل دانشجویان

هزینه سفر با اتوبوس، تراموا یا واگن برقی 1.3 لئو (حدود 27 صدم یورو) است در حالی که سفر با اتوبوس سریع 3.5 لئو است. با این حال، RATB چندین نوع اشتراک یک روزه ، 7 روزه یا 15 روز و مجوز ماهانه را نیز ارائه می دهد. قیمت آنها بسته به خطوطی که مسافر به آن نیاز دارد متفاوت است و این اشتراک ها با تخفیفاتی برای دانشجویان، مستمری بگیران یا اهدا کنندگان خون ارائه می شود. به طور کلی حمل و نقل عمومی نقش کمرنگی در مجموع هزینه های زندگی رومانی دارد.

کارت های مسافرتی RATB را می توان در کیوسک های بلیط که معمولاً در ایستگاه ها قرار دارند یا از طریق پیام کوتاه شارژ کرد و باید در دستگاه های نارنجی رنگ داخل اتوبوس یا تراموا تأیید شود. 

مترو بخارست

مترو بخارست توسط Metrorex اداره می شود. سیستم مترو از چهار خط M1، M2، M3 و M4 و اخیراً در ماه سپتامبر M5 با مجموع 63 ایستگاه تشکیل شده است. شهرداری بخارست به صورت سکتورهای مختلف این شهر را کنترل می کند. برای دسترسی به سکتورهای مختلف در بخارست میتوانید طبق نقشه های موجود از مترو استفاده کنید. استفاده از مترو معمولاً در ساعات شلوغی که پایتخت به شدت شلوغ است، بهترین انتخاب در بخارست است. شما می توانید مدت زمان لازم برای رسیدن به مقصد را تخمین بزنید و ETA قطارها در ایستگاه ها نشان داده می شود.

نقشه مترو بخارست

ساعت کاری و هزینه بلیط

قطارهای مترو همه روزه از ساعت 05:00 تا 23:00 حرکت می کنند. مسافران می توانند کارت های مختلفی را انتخاب کنند، مانند کارت دو سفره (RON 5)، کارت 10 سفره (RON 20)، کارت یک روزه (8 RON)، کارت هفتگی، ماهانه یا سالانه و کارت های گروهی.

علاوه بر این ، RATB و Metrorex در دسامبر سال گذشته انواع مختلفی از بلیط های تک نفره را معرفی کرده اند، به این معنی که فرد می تواند فقط با یک بلیط با هر دو اتوبوس، تراموا و مترو سفر کند. به عنوان مثال، یک بلیط تک نفره با اعتبار 60 دقیقه 5 لئو هزینه دارد در حالی که یک کارت مشترک یک روزه 17 لئو هزینه دارد که می توان آنها را از هر دو دفتر فروش بلیط RATB و Metrorex خریداری کرد.

مترو بخارست

حمل و نقل عمومی انتخابی هوشمندانه در رومانی

در مجموع استفاده از حمل و نقل عمومی در این کشور با توجه به زیرساخت های مناسب به خصوص در شهر بخارست با توجه به ترافیک موجود در این شهر بسیار انتخابی هوشمندانه می باشد که با توجه به هزینه و درآمد در این کشور کمک زیادی به افراد مهاجر و همچنین افزایش سهولت و سرعت رفت و آمد به نقاط مختلف در شهرهای مختلف می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.