افزایش اعتبار مدارک دانشگاه های رومانی در ایران

اعتبار مدارک دانشگاه های رومانی در ایران

تحصیل در کشورهای مختلف و اخذ ویزا و مدرک تحصیلی از دانشگاه های خارجی همواره موضوعی چالش برانگیز بوده است. به خصوص اگر قصد شما از ادامه تحصیل بازگشت به کشور و استفاده از مدرکتان در ایران باشد.

در واقع ممکن است مدرک تحصیلی و یا مقطع اخذ مدرک شما مورد تایید قرار نگیرد. که در این حالت امکان دارد نیازمند گذراندن دوره در ایران باشید. اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران متولی این مساله است. این سازمان هر ساله با بررسی دانشگاه های خارجی اقدام به درجه بندی دانشگاه ها می کند. مقاطع و رشته های مورد تایید دانشگاه ها در این سازمان درجه بندی و اعتبار بخشی می شوند.

پس چنانچه قصد اخذ ویزای تحصیلی با نگاه به جایگاه اعتباری مدرک خود در ایران را دارید لازم است بیشتر احتیاط کنید. این مهم است که اعتبار دانشگاه مورد نظر خود را در آخرین لیست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بررسی کنید.

نکته حائز اهمیت در مورد دانشگاه های رومانی پیشرفت چشمگیر دانشگاه های این کشور در رده بندی می باشد. به نحوی که تعداد دانشگاه هایی که پس از سپتامبر 2020 مدرکشان به صورت کامل معادل می شود افزایش محسوسی داشته است.

اعتبار مدارک دانشگاه های رومانی وزارت علوم

تأیید مدارک دانشگاه های علوم پزشکی رومانی در وزارت بهداشت

وزارت بهداشت ایران همچون وزارت علوم لیست دانشگاه های معتبر علوم پزشکی کشورها را منتشر میکند. در سال گذشته میلادی دانشگاه های علوم پزشکی رومانی اضافه شده اند. کارول داویلا و ویکتور بابش از سال تحصیلی (2021-2020) در لیست مذکور قابل مشاهده می باشند. در آخرین بروزرسانی انجام شده دانشگاه های علوم پزشکی کلوژ و یاش نیز به این لیست برای سال تحصیلی (2022-2021) اضافه شده اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.