جاب آفر آلمان یا جاب آفر رومانی؟

جاب آفر آلمانی یا رومانی؟

اگر به شما جاب آفر آلمان پیشنهاد شود آیا می پذیرید؟ اگر به شما جاب آفر رومانی پیشنهاد شود چطور؟ حال اگر قرار باشد بین این دو یکی را انتخاب کنید کدام انتخاب شماست؟ بدون شک جاب آفر آلمان انتخاب شما خواهد بود و جاب آفر رومانی شاید تاکنون به ذهن شما هم خطور نکرده باشد. تا انتهای این مقاله را با ما باشید تا اطلاعات جالبی به شما ارائه دهیم.

جاب آفر چیست؟

در ابتدا بد نیست تعریفی از جاب آفر ارائه دهیم. جاب آفر نوعی از اخذ اقامت کاری محسوب می شود. معنی جاب آفر پیشنهاد شغل است.  فرد در این حالت به دلیل مهارت کاری خود و با ارسال رزومه به شرکت های مختلف تقاضای کار میدهد. در نتیجه مصاحبه با کارفرمایان مورد پذیرش قرار می گیرد یا رد می شود. در این حالت رزومه ها مرتباً توسط شرکت ها مورد بررسی قرار میگیرد. بررسی رزومه ها و بررسی مشاغل آنقدر توسط دو طرف ادامه پیدا میکند تا دو طرف شرایط یکدیگر را بپذیرند. این مرحله البته معمولاً با یک مصاحبه کاری توسط کارفرما به قطعیت می رسد.

 پروسه جاب آفر معمولاً طولانی و از نظر قوانین به خصوص در اروپا سخت می باشد. کارفرما پس از تائید فرد باید براساس قوانین در یک پروسه 6 ماه اقدام به آگهی استخدام در حیطه شغل متقاضی در کشور مورد نظر کند. این روند در اتحادیه اروپا نیز بایستی با همین مدت زمانی تکرار گردد. پس از آن و در صورت عدم تامین نیرو کارفرما امکان جذب متقاضی کار را از خارج اتحادیه دارد. در این حالت پروسه اخذ دعوتنامه کاری و تهیه مدارک مرتبط شروع می شود.

اقامت گرفتن به کمک جاب آفر یکی از قانونی ترین و بهترین راه های کسب اقامت است. در پروسه جاب آفر متقاضی معمولاً بعد از 5 سال اقامت بلند مدت بدست می آورد. اخذ پاسپورت و شهروندی نیز از دیگر مزایای جاب آفر بعد از اقامت بلند مدت است.

جاب آفر رومانی و جاب آفر آلمان

جاب آفر آلمان

آلمان از پیشرفته ترین کشورهای جهان بهترین کشور اروپایی است که شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی دارد. ورود و اخذ اقامت آلمان برای بخش زیادی از مردم هدفی بزرگ محسوب می شود. سرانه درآمد بالا و کیفیت زندگی بسیار مطلوب شرایط خوبی را در این کشور ایجاد کرده است.

شرایط آلمان به خصوص در یک دهه اخیر به نحوی بوده که افراد زیادی همواره قصد ورود و پناهندگی این کشور را داشته اند. قوانین ورود روز به روز در آلمان و بطور کلی اروپا سخت تر شده و امکان اخذ اقامت کمتر و کمتر شده است. وضعیت نوبت دهی سفارت آلمان در ایران اکنون گواه از زمان سه ساله صف انتظار می دهد. سفارت به دلیل کرونا در ایران عملکرد کامل نداشته و مراجعین تکلیف مشخصی ندارند.

جاب آفر رومانی

رومانی به عنوان یکی از کشور های در حال توسعه در شرق اروپا می باشد. این کشور از 16 سال پیش عضو اتحادیه اروپا بوده است. شرایط رومانی به خصوص بعد از پیوستن به اتحادیه اروپا روز به روز بهتر شده است. این کشور بالاترین رشد اقتصادی طی سال های 2016 و 2017 را در اروپا داشته است. آمار بیکاری 5 درصدی نیز که بیش از دو درصد کمتر از متوسط اروپا است گواه وضعیت مطلوب این کشور در اروپا می باشد.

امروز و بعد از 10 سال تلاش، صحبت کمیسیون اروپا از ورود رومانی به شنگن می باشد. کمیسیون اروپا اخیراً از دریافت ارزیابی های مثبت از رومانی گفته و امکان ورود این کشور به شنگن در آینده ای بسیار نزدیک بالا می باشد. هزینه های زندگی در رومانی پایین بوده و شاخص های اقتصادی روند خوبی داشته اند.

از مهمترین نکات در مورد این کشور رفتار مردم رومانی است که بسیار مثبت و قابل احترام می باشد. وضعیت سفارت روال مشخص دارد و حداکثر تایم اخذ ویزا تاکنون بعد از صدور دعوتنامه 30 روز بوده است.

تفاوت های جاب آفر رومانی و آلمان

قطعاً از نظر انتخاب همه ما جاب آفر آلمان را انتخاب می کنیم. اما آیا میتوانیم سه سال در نوبت سفارت منتظر باشیم؟ با شرایط سختی جاب آفر و آگهی استخدام در سطح آلمان و اتحادیه اروپا زمان این پروسه بیشتر نمی شود؟ امکان ریجکتی برای آلمان که عضو شنگن است چقدر است؟

خوب است اطلاعات دقیق تری در مورد جاب آفر رومانی داشته باشیم؛
در رومانی امکان جاب آفر برای افراد مختلف وجود دارد و نیازی به آگهی های 6 ماهه نیست. شما برای سفارت رومانی نیاز به وقت سفارت سه ساله ندارید. کل پروسه از زمان اقدام ما برای شما به کمک اقدامات وکلا تا زمان ویزا شدن شما چهار ماه زمان میبرد. امکان ویزا گرفتن و فعالیت شما در هر کاری و با مدرک یا بدون آن وجود دارد. ما کار پیدا نمیکنیم اما اقدامات لازم را جهت ارائه اطلاعات تخصصی مهارتتان به شما میدهیم. کارت اقامت رومانی بعد از ورود برای شما اخذ می شود و امکان اخذ اقامت برای خانواده پس از ورود فرد جاب آفر شده وجود دارد. در این روش شما جاب آفر رومانی می شوید و اقامت رومانی را بدست می آورید.

اما مسیر درست کدام است؟

اگر هدفتان زندگی توام با آرامش در کشوری با شرایط مطلوب نظیر رومانی است ما کاملاً به شما کمک می کنیم. حتی اگر هدفتان ورود به آلمان است میتوانید راه حلی درست در پیش بگیرید. شما با ورود به رومانی میتوانید طی مدت کوتاهی اقامت اروپا را بدست آورید. سپس و بعد از اخذ اقامت و کار در رومانی میتوانید در کنار کار خود اقدام به ارسال رزومه به شرکت های آلمانی کنید. در این حالت به جای پروسه 3 و 4 ساله در مدت یک ساله و کمتر ضمن حفظ اقامت رومانی و کار در اروپا، بدون ریسک برای آلمان تلاش کنید. ضمن اینکه ممکن است طی اقامت شما در رومانی این کشور عضو شنگن شود و ورود به آلمان بسیار تسهیل شود.

نکته مهم در مورد مهاجرت شما به رومانی بحث پناهندگی مهاجر ایرانی است. در این حالت تجربه های فراوانی داشتیم که دوستان حتی حاضر نیستند برای خانواده خود دعوتنامه ارسال کنند. نگاه پناهنده شدن همواره در مورد ایرانی ها وجود داشته و این کار را برای جاب آفر شدن سخت می کند. حتی اگر شرکتی صوری در آلمان برای فردی در ایران دعوتنامه ارسال کند سفارت میتواند به راحتی متقاضی را برای ورود به آلمان ریجکت کند.

با توجه به شرایط اخذ ویزای رومانی میتوانید با ریسک بسیار پایین ویزا کاری رومانی را بگیرید. بدون نیاز به تهیه مدارک و تضامین مالی سنگین و پاسپورت پر مهر شنگن امکان ورود به رومانی را دارید. از نظر ما اقامت رومانی با توجه به هزینه های زندگی پایین و رشد مطلوب اقتصادی و همینطور نزدیکی زمانی به عضویت در شنگن انتخاب بسیار مطلوبی می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت باشد. البته پیشنهاد ما با توجه به تجربه حضور و بررسی همه جوانب طی 24 سال اخیر اقامت دائمی شما در این کشور و اخذ پاسپورت رومانی کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به رومانی میتوانید با ما در تماس باشید تا اطلاعات کامل تری در اختیار شما قرار دهیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.