افزایش احتمال عضویت رومانی در شنگن

رومانی و شنگن نزدیک تر از همیشه

یون مارسل ولا وزیر امور داخلی رومانی و یلوا یوهانسون کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا هفته گذشته با یکدیگر دیدار کردند. موضوعاتی همچون پیمان آینده در مورد مهاجرت و پناهندگی و الحاق رومانی به شینگن را مورد بحث و گفتگو قرار داده اند.

به نقل از SchengenVisaInfo.com موضوع اصلی بحث، پیمان آینده در مورد مهاجرت و پناهندگی بود. “یک سند برنامه ای که کمیسیون اروپا قصد دارد در دوره آینده آن را اجرا کند.”

قصد کمیسیون اتحادیه اروپا برای بحث و گفتگو در مورد مهاجرت و پناهندگی همیشه وجود داشته است. این گفتگوها توسط نخست وزیر رومانی ایون مارسل ولا مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر امور داخلی رومانی همچنین تأکید کرد که هدف اصلی رومانی پیوستن به منطقه شنگن است. زیرا این کشور از ژوئن سال 2011 سعی در عضویت در منطقه شنگن داشته است.

ماه گذشته، یوهانسون تأکید کرده که می خواهد رومانی، بلغارستان و کرواسی به منطقه شنگن بپیوندند. طبق گفته وی اتحادیه اروپا باید به روز رسانی شود و نیازمند است شنگن را تقویت کند.

پیشتر و در ماه فوریه، نخست وزیر رومانی، لودوویک اوربان مطالبی عنوان کرده بود. او گفته بود رومانی تمام پروسه مرتبط با عضویت در پیمان شنگن را انجام داده و بایستی یکی از اعضای این پیمان شود. اوربان ابراز امیدواری کرده بود که رومانی طی سال جاری عضو پیمان شنگن شود. اظهارات اوربان در کنفرانس امنیتی مونیخ، که در آلمان برگزار شد آمده است. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.