تحصیل در رومانی

سطح آموزشی بالا و معتبر جهانی

رومانی از کیفیت بالای تحصیل و از شهرت جهانی برخوردار است و همین موضوع این کشور را به مرکز عالی یادگیری و تدریس در اروپا تبدیل کرده است. دانشگاه ها و کالج های رومانی هزاران دانشجو را از نقاط مختلف دنیا جهت تحصیل درون خود جای داده است.

امروزه دانشگاه های رومانی با تمامی دانشگاه های معتبر دنیا از لحاظ اطلاعاتی در ارتباط است. دانشگاه های این کشور به دانشگاه هایی با پیشرفته ترین تجهیزات و آخرین تحقیقات علمی تبدیل شده است.

هزینه تحصیل در رومانی بین 2500 تا 7500 یورو بصورت سالیانه می باشد. این هزینه به رشته و دانشگاه شما بستگی دارد. به طور مثال هزینه تحصیل در رشته های نظیر دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی در کورس انگلیسی بالاترین میزان شهریه را دارد ولی تحصیل در رشته های مهندسی دانشگاه بخارست در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد معمولاً کمتر از 3000 یورو است. در ضمن هزینه عنوان شده همانند دانشگاه های ایران برای دانشجویان جدیدالورود متغیر می باشد.

دانشگاه های کارول داویلا بخارست، رشته پزشکی و دانشگاه بخارست و پلی تکنیک در بخارست از دانشگاه های پر تقاضای ایرانیان جهت پذیرش می باشند.

دانشگاه های رومانی

هزینه زندگی و شرایط اقامت مناسب

هزینه های زندگی دانشجویی در رومانی  نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین است و از این نظر با شرایط تورمی موجود در ایران که ارزش پول ملی مرتباً در حال کاهش هست تطابق بیشتری پیدا می کند، هزینه زندگی در رومانی برای فردی که قصد کار پس از فارغ التحصیلی را در این کشور داشته باشد نیز با حقوق وی تناسب دارد.

دانشجویان متقاضی تحصیل در رومانی می توانند در خوابگاه های دولتی و خصوصی اقامت داشته و زندگی کنند. خانه دانشجویی در این رومانی با هزینه های بسیار کم در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت. خوابگاه های خصوصی شبانه روزی زیر نظر دانشگاه ها با پرداخت ماهیانه 100 تا 170 یورو خدمات مناسب زندگی به همراه اینترنت پر سرعت را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

 آپارتمان تمام مبله با  امکانات رفاهی ماهیانه بین 150 تا 300 یورو بسته به شهر و منطقه سکونت اجاره داده می شود.

ویزای دانشجویی

تنوع رشته ها و زبان تدریس

حدود 60 دانشگاه دولتی و خصوصی در کشور رومانی وجود دارد. علاوه بر این امکان گذراندن دوره های زبانی در این کشور به مدت یکسال وجود دارد.

عدم اخذ آزمون ورودی برای رشته های پزشکی و عدم نیاز به مدرک زبان جهت ورود به کالج از جمله تفاوت های دانشگاه های رومانی نسبت به سایر کشورها می باشد.

تمامی دانشگاه های رومانی دامنه گسترده ای از مدارک تحصیلی نظیر: (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) را در اختیار افراد قرار خواهند داد و امکان تحصیل به زبان های رومانیایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی را برای متقاضی تحصیل فراهم می کنند.

دانشجویانی که خواهان ویزای تحصیلی این کشور می باشند باید قبل از درخواست ویزا قسط اولیه شهریه دانشگاه را به عنوان تکس بپردازند و البته مابقی هزینه ها از سال بعد بصورت سالیانه پرداخت می گردد. اما افرادی که در رومانی حضور داشته و نیاز به ویزای دانشجویی این کشور ندارند می توانند کل هزینه ها را طی یک سال، طی دو ترم و یا در سه قسط پرداخت کنند.

دانشگاه های رومانی طی سالیان اخیر همواره از رشد چشمگیری در بین دانشگاه های بین المللی داشته اند ضمن اینکه وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران نیز اقدام به افزایش اعتبار مدارک دانشگاه های رومانی مورد تایید ایران کرده که باعث افزایش اقبال عمومی نسبت به دانشگاه های این کشور شده است.


4 نظر

  • شبتون بخیر من سوال دارم تحصیل در دانشگاه های رومانی چقدر برای من هزینه داره و من کلا با چقدر پول می تونم مهاجرت بکنم؟

    • سلام، وقت بخیر

      شهریه دانشگاه های رومانی سالانه بین 2500 یورو تا 7500 یورو متغیر هست که رشته های غیر پزشکی اکثراً کمتر از 4000 یورو بوده و رشته های پزشکی بیشترین هزینه را دارند، هزینه زندگی شامل خورد و خوراک و مسکن در بخارست بین 350 تا 500 یورو برای یک نفر در ماه با توجه به اینکه از خوابگاه استفاده بشه یا منزل تهیه بشه متغیر هست. جهت کسب اطلاعات با توجه به شرایط خودتون میتونید با ما تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم.

  • سلام وقت بخیر
    من می خوام مدارکم و شرایطم مورد بررسی قرار بگیره چطوری می تونم از شما مشاوره بگیرم ؟

    • سلام، وقت بخیر

      میتونید مدارک و اطلاعات خودتون را برای ما ارسال کنید تا مورد بررسی قرار بگیره، ضمن اینکه به صورت تلفنی و حضوری هم میتونیم به شما اطلاعات مورد نظرتون را بدیم.

      با تشکر از شما

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.