رومانی در سال 2021 میلادی

رومانی در سال 2021 میلادی

با آغاز سال 2021 میلادی در رومانی نیز مانند دیگر کشورهای اروپا مراسم جشن برگزار شد. در شهرهای مختلف رومانی مراسم آتش بازی برگزار شده و مردم شروع سال جدید را جشن گرفتند. امسال تحت شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراسمات سالیانه انجام نشد.

رومانی امیدوار است با توجه به شروع واکسیناسیون کرونا در این کشور، وضعیت به زودی به حالت عادی برگردد. واکسیناسیون کرونا در رومانی از 27 دسامبر شروع شده است. هدف اول که پزشکان و پرستاران هستند در نوبت دریافت واکسن قرار دارند. سازمان دارویی اروپا (EMA) با صدور مجوزهایی اجازه واکسیناسیون سراسری را در اتحادیه اروپا صادر نموده است.

رومانی با از بین رفتن ویروس کرونا امیدوار است شاخص های اقتصادی را باز هم بهبود ببخشد. رومانی با نرخ بیکاری 5.4% وضعیت خوبی در شاخص بیکاری دارد. این آمار حدود 2.5% کمتر از متوسط بیکاری در اتحادیه اروپا است. آخرین آمار تورم در این کشور با وجود کرونا 2.3% ثبت شد که مناسب می باشد.

رومانی امیدوار است در سال 2021 روند عضویت در پیمان شنگن را تسریع کند و عضو آن شود. سه کشور رومانی، بلغارستان و کرواسی به زودی عضو این پیمان خواهند شد. رومانی به دلیل موقعیت استراتژیک در شرق اروپا و اتصال به دریای سیاه شانس بیشتری از این حیث دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.