شهریه مدارس در رومانی

آموزش هدفمند از دبستان تا دانشگاه

سیستم آموزشی رومانی بعد از تحولات این کشور در اروپا به شکل جدیدی پیش می رود. عضویت در اتحادیه اروپا سیستم آموزشی رومانی را متحول کرده است. 

سیستم آموزشی رومانی توسط وزارت آموزش و تحقیقات (MEC) تنظیم می شود. هر سطح شکل سازماندهی خاص خود را دارد و تابع قوانین خاص خود است. مهد کودک بین 3 تا 6 سال اختیاری است. کلاس ابتدایی، که در سال 2012 اجباری شد، به طور کلی از سن 6 سالگی شروع می شود. تحصیل تا کلاس دهم اجباری است. آموزش ابتدایی و متوسطه به 12 یا 13 کلاس تقسیم می شود. آموزش عالی با آموزش عالی در اتحادیه اروپا کاملاً مطابقت دارد.

از زمان انقلاب رومانی 1989، سیستم آموزشی رومانی به طور مداوم در حال سازماندهی مجدد بوده است. در آگوست 2010، 4700 مدرسه عمومی در رومانی وجود داشت که مرتباً به تعداد آن افزوده شده است.

مدارس رومانی

تحصیل در مدارس دولتی رومانی بدون پرداخت شهریه

مدارس دولتی در رومانی رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ای نیست. این مساله باعث کاهش هزینه های زندگی خانواده ها در رومانی می شود. متقاضیان ویزا تحصیلی رومانی می توانند در این مدارس با کمی دانش زبان رومانیایی وارد شوند. محصلین تا پایان کورس تحصیلی پیش از دانشگاه دو تا سه زبان غیر از زبان رومانیایی فرا می گیرند. مدارس غیر انتفاعی در رومانی شهریه ای از 4 هزار یورو تا 25 هزار یورو دارند که به صورت سالیانه اخذ می گردد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.