پیشتازی داچیا و فورد رومانی در بازار خودرو اروپا

رتبه اول داچیا ساندرو در بازار فروش اروپا

بر اساس داده های انجمن تولیدکنندگان خودرو رومانی به نقل از Economica.net، تولید خودروهای رومانی در 8 ماه اول سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال 2020 بیش از 16 درصد افزایش یافت و به 286،000 دستگاه رسید.

بیش از 172 هزار دستگاه توسط داچیا و 113 هزار دستگاه خودرو توسط فورد تولید شد.

سه مدل از تولیدات خودرو در رومانی ماه گذشته در بین 10 خودروی پر فروش اروپایی قرار گرفتند. داچیا ساندرو (اول)، داستر (هشتم) و فورد پوما (نهم).

قیمت آخرین مدل خودروهای مذکور در کشور رومانی به ترتیب برای داچیا ساندرو 12 هزار یورو، داستر 13.5 هزار یورو و برای فورد پوما 20 هزار یورو می باشد.

رومانی تبدیل به یکی از قطب های تولید خودرو در شرق اروپا شده است. شرکت داچیا با تولید و فروش خودروهای اقتصادی جایگاه ویژه ای در اروپا بدست آورده است. شرکت داچیا اکنون جایگاه فولکس واگن آلمان را بدست آورده است. تولید خودروهای الکتریکی از تولیدات جدید این شرکت می باشد.

خودرو رومانی

رشد ناخالص داخلی رومانی بالاتر از کشورهای همسایه

صادرات خودرو در کشور رومانی از قوی ترین محصولات می باشد. تولید ناخالص داخلی این کشور طی سالیان گذشته بسیار رشد داشته است. این کشور در GDP از همسایگان خود در منطقه پیشی گرفته است.

رومانی بعد از پیوستن به اتحادیه اروپا در شرایط خوبی برای عضویت در شنگن قرار دارد. این کشور از سال 2007 عضو اتحادیه اروپا می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.