چرا تحصیل در رومانی؟

تحصیل در خارج از کشور تصمیمی مهم و سرنوشت ساز

آیا کشور رومانی برای تحصیلی مناسب هست؟ هزینه تحصیل در رومانی چقدر است؟ آیا مدارک دانشگاه های این کشور مورد تایید ایران و سایر کشورها هست؟ با سن بالا و بدون مدرک زبان میتوانم به دانشگاه های رومانی وارد شوم؟ چه مدارکی برای تحصیل در این کشور نیاز دارم؟

حتماً برای تحصیل در خارج از کشور با سوالات بسیاری روبرو شده اید. با توجه به گزینه های مختلف تصمیم گیری در این مورد ساده نیست. تصمیم گیری امروز شما آینده شما را مشخص خواهد کرد. سعی می کنیم در این مطلب به تعداد زیادی از سوالات شما پاسخگو باشیم. 

چرا رومانی را انتخاب کنم؟

کشور رومانی شاخص های مورد نظر شما برای انتخاب را دارد یا ندارد؟ بایستی برای پاسخ به این پرسش نیازهای یک فرد دانشجو و یک فارغ التحصیل یا دارای مهارت کاری را بررسی کنیم. اما این کشور اکنون چه جایگاهی در اروپا دارد؟

رومانی کشوری در شرق اروپاست که نسبت به تمام کشورهای همسایه خود رشد ناخالص داخلی بالاتری دارد. کشورهای با رشد اقتصادی بالا جهت پیشرفت بایستی در این شاخص وضعیت مناسبی داشته باشند. نرخ بیکاری در این کشور زیر 5 درصد است که متوسط نرخ بیکاری اتحادیه اروپا نیز کمتر است. عضویت در اتحادیه اروپا از 2007 و احتمال بالای عضویت در شنگن که مسیر ورود به این کشور را در حال حاضر ساده می کند از جمله امتیازات ورود آسان تر به این کشور است.

هزینه های زندگی و تورم پایین و مالکیت بالای 96 درصدی مردم نسبت به املاک و هزینه های بسیار پایین از دیگر شاخص های مهم کشور رومانی است. رومانی کمترین هزینه اقلام خوراکی را در اروپا دارد و از نظر هزینه اجاره خانه در رتبه های پایین اروپا قرار گرفته است.

رومانی کشوری در حال پیشرفت محسوب می شود که آینده بسیار خوبی را میتوان با بررسی داده ها برای آن متصور شد. شرایط استراتژیک در منطقه شرق اروپا و ارتباط بسیار صلح دوستانه با کشورهای مختلف نشان دهنده قدرت این کشور در این منطقه از اروپا می باشد. داشتن بالاترین سرعت اینترنت اروپا و میزبانی از غول های تکنولوژی از دیگر حقایق مرتبط با این کشور است. همه این اطلاعات نشان دهنده تغییرات ساختاری رومانی طی سال های مداوم به خصوص بعد از عضویت در اتحادیه اروپا می باشد.

شرکت سفیران آتیه قرن

هزینه تحصیل در دانشگاه های رومانی چقدر است؟

دانشگاه های رومانی از دانشگاه با هزینه پایین اروپا محسوب می شوند. شهریه در دانشگاه های این کشور بین 2000 یورو تا 7500 یورو در سال متغیر است. برای رشته های غیر پزشکی این شهریه غیر از چند رشته نظیر رشته های هنری و معماری زیر 3500 یورو درسال می باشد. به طور مثال رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه پلی تکنیک حدود 2400 یورو شهریه سالانه دارد. این شهریه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی تا 7500 یورو در سال می باشد. غیر از سال اول امکان پرداخت شهریه طی چند قسط نیز وجود دارد.

مدارک دانشگاه های رومانی مورد تایید است؟

بدون شک تحصیل در هر کشوری با توجه به آینده شروع می شود. اما اگر دانشگاه های یک کشور مورد تایید نباشد کار بری تطبیق مدارک آسان نیست. رومانی با 17 دانشگاه غیر پزشکی و 4 دانشگاه پزشکی مورد تایید ایران وضعیت بسیار خوبی از نظر تنوع دانشگاه ها و رشته ها در اروپا داراست. دانشگاه های پزشکی این کشور تاییدیه سازمان های پزشکی کشورهای مختلف اروپایی را دارند و از این نظر کاملاً امکان ادامه تحصیل یا کار خارج از رومانی را برای فرد فارغ التحصیل فراهم می کنند.

با توجه به سن و نبود مدرک زبان میتوان به دانشگاه های رومانی وارد شد؟

ورود به دانشگاه های رومانی محدودیت سنی ندارد و هر فردی می تواند به این دانشگاه ها ورود کند. گپ تحصیلی نیز در این موضوع بی تاثیر است و خللی در اخذ پذیرش یا ویزا ایجاد نمی کند. نداشتن آزمون ورودی از دیگر امتیازات ورود به دانشگاه های رومانی می باشد. نکته مهم دیگر نداشتن مدرک زبان است که در این خصوص نیز کالج زبان در نظر گرفته شده است. متقاضیانی که مدرک زبان ندارند برای حضور در مقاطع مختلف میتوانند با دانش حداقلی زبان انگلیسی وارد کالج زبان رومانیایی شوند و پس از آن وارد کورس اصلی به زبان رومانیایی شوند. به طور دانشگاه های رومانی بدون محدودیت سنی، بدون نیاز به مدرک زبان و بدون آزمون ورودی هستند.

شرکت سفیران آتیه قرن

چه مدارکی برای ثبت نام دانشگاه های رومانی نیاز دارم؟

حداقل مدرک مورد نیاز جهت ثبت نام مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد. غیر از مدارک تحصیلی بایستی مدارک هویتی نیز ارائه شود. داشتن مدارکی نظیر تایید محل اقامت و گواهی سلامت نیز مهم است. شرکت سفیران آتیه قرن (رویزا) با ارائه خدمات کامل از پذیرش دانشگاه تا مراحل اخذ ویزای تحصیلی رومانی و ترانسفر فرودگاهی و ثبت نام نهایی دانشگاه و اخذ کارت اقامت و افتتاح حساب و تهیه خوابگاه و … از ابتدا تا انتها با شما خواهد بود. هدف ما ورود ساده اما حرفه ای شما به سیستم آموزشی رومانی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شبکه های اجتماعی یا تماس تلفنی یا حضوری با ما در ارتباط باشید.


2 نظر

  • سلام وقت شما بخیر
    من سوالی دارم در خصوص تحصیل در دانشگاه بخارست.
    می خوام بدونم که آیا مدارک تحصیلی من و سوابق کاریم برای تحصیل در دانشگاه بخارست مناسب هست یا نه؟
    بعد این که می خوام بدونم چه رشته هایی در دانشگاه بخارست تدریس می شود؟ آیا من می توانم اونجا رشته های مدیریتی بخونم یا نه؟
    از چه طریقی می تونم با شما در ارتباط باشم و شماره های تماس شما رو داشته باشم ؟ و این که من نیاز دارم شرایط من بررسی بشه و
    بهم مشاوره داده باشه. ممنون می شم در این زمینه منو راهنمایی کنیم ممنونم از شما سپاسگذارم

    • با سلام و احترام؛

      در مورد سوالات خودتون میتونید با شماره هایی که در سایت هست با ما در تماس باشید، بعد از بررسی اطلاعات و سوابق شما راهنمایی بهتری خواهیم داشت، به طور کلی امکان تحصیل در دانشگاه بخارست برای رشته های مدیریتی وجود دارد.

      با تشکر از شما

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.