دانشگاه علوم پزشکی کارول داویلا بخارست

دانشگاه کارول داویلا بخارست

دانشگاه بین المللی پزشکی و داروسازی کارول داویلا رومانی قدیمی ترین دانشگاه پزشکی این کشور می باشد. این دانشگاه در سال 1857 با نام دانشکده ملی پزشکی و داروسازی توسط پزشک مهاجر فرانسوی تأسیس شد.
کارول داویلا یکی از بهترین دانشگاه های رومانی با بیش از 2865 کارمند و 1654 استاد می باشد. دانشجویان پزشکی در این دانشگاه می توانند به سه زبان انگلیسی، رومانیایی و یا فرانسوی تحصیل کنند. با توجه به دوره های عملی رشته های پزشکی در مراکز درمانی رومانی اکثر دانشجویان پزشکی برای ادامه تحصیل زبان رومانیایی را انتخاب می کنند. دانشگاه کارول داویلا سالانه 300 صندلی برای پزشکی ارائه می دهد.

برای کورس رومانیایی دانشجویان باید ابتدا یک سال دوره مقدماتی زبان رومانیایی را دنبال کنند. دانشجویان انگلیسی زبان با توجه به مدرک یا امتحان ورودی در پایان سال کالج می توانند در کورس انگلیسی به تحصیل بپردازند و امکان ورود مستقیم به کورس انگلیسی را ندارند.

کیفیت آموزش، تجهیزات مدرن، شهریه مناسب، هزینه های زندگی جزو مزایای دانشگاه ها کارول داویلا است. در کارول داویلا هیچ آزمون ورودی وجود ندارد، اما داوطلبان باید در سطح دبیرستان به زیست شناسی و شیمی مسلط باشند. عدم محدودیت سن از تفاوت های این دانشگاه با سایر دانشگاه های پزشکی می باشد.

سال تحصیلی از اول اکتبر شروع می شود و در مجموع 28 هفته است. هر ساله صدها دانشجوی خارجی با توجه به سوابق تحصیلی به این دانشگاه جذب می شوند. دانشگاه کارول داویلا در رومانی از امکانات بیش از 20 بیمارستان بالینی استفاده می کند. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های پزشکی در رومانی است و توسط GMC (سازمان نظام پزشکی انگلستان) به رسمیت شناخته شده است.

دانشگاه کارول داویلا بخارست

شهریه و زندگی دانشجویی در رومانی

شهریه یکساله دانشگاه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی کارول داویلا در حال حاضر 7500 یورو می باشد. مدت تحصیل رشته داروسازی 5 ساله است و سایر رشته های پزشکی و دندانپزشکی 6 ساله می باشد. رشته پرستاری نیز در این دانشگاه کورس 3 ساله و 4 ساله دارد.

هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در شهر بخارست حدود 350 تا 400 یورو می باشد. هزینه ماهانه اقامت در خوابگاه های خصوصی دانشگاه ما بین 138 تا 210 یورو در ماه می باشد.

دانشجویان در رومانی میتوانند تا 20 ساعت در طی هفته به صورت قانونی فعالیت کاری داشته باشند. روزهای آخر هفته خارج از زمان 20 ساعت کار قانونی بوده و امکان کار وجود دارد. 

دانشگاه کارول داویلا

مدرک مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران

اعتبار مدرک دانشگاه های خارجی از نظر تایید یا عدم تایید توسط وزارت بهداشت و وزارت علوم در ایران موضوع بسیار مهمی است.

دانشگاه کارول داویلا  به همراه سه دانشگاه دیگر رومانی در لیست دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دانشگاه و شرایط ثبت نام که از ماه اپریل شروع می شود می توانید با ما در تماس باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.