دانشگاه های رومانی

تحصیل در کشوری زیبا و کنار مردمانی دوست داشتنی

علاقمند هستید در کشوری درس بخوانید که شوق ادامه تحصیلتان را چندین برابر کند؟ سواحل ماسه ای، جنگل های سرسبز، قلعه های قرون وسطایی و ومپایرها! اگر به همه این ها البته به جز ومپایرها علاقه داشته باشید ادامه تحصیل در دانشگاه های رومانی می تواند گزینه جذابی باشد. این کشور متنوع پر از جاذبه های تاریخی، چشم اندازهای طبیعی زیبا، مردمانی دوست داشتنی و ترکیبی جذاب از فرهنگ های متنوع اروپایی است و دانشگاه های این کشور نیز سطحی بسیار خوب دارد.

رشته ها و دانشگاه های معتبر اروپایی

49 دانشگاه دولتی و هشت دانشگاه خصوصی در رومانی وجود دارد. دوره های کارشناسی ارشد برای علوم انسانی، اجتماعی و اقتصادی، حقوق، علوم سیاسی، هنرهای زیبا و ورزش سه سال به طول می انجامد. چهار سال برای علوم فناوری، مهندسی، کشاورزی و جنگلداری و شش سال برای پزشکی عمومی، دندانپزشکی، دامپزشکی و معماری. دوره های کارشناسی ارشد نیز به مدت دو سال ادامه دارد. مؤسسات آموزش عالی در رومانی شامل دانشگاه ها، انستیتوها، آکادمی ها، هنرستان ها و کالج های دانشگاهی است.

 

اعتبار بالای مدارک در ایران

اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر ساله اقدام به بررسی رشته ها و دانشگاه های کشورهای خارجی می کند. هدف از این بررسی معادل سازی مدارک اخذ شده با مدارک مشابه در ایران است. دانشگاه های رومانی رشد خیره کننده ای از نظر اعتباری در این بررسی ها داشته اند و لیست دانشگاه های مورد تایید که مدارکشان بدون امتحان و گذراندن دوره مجدد در ایران مورد تایید قرار می گیرند به 17 دانشگاه این کشور رسیده است که نسبت به سال تحصیلی 2019-2020 رشد سه برابری داشته است.

شرایط اقامتی خوب و جذاب

رومانی شرایط بسیار مناسبی را جهت اقامت دانشجویان خارجی ایجاد کرده و با توجه به هزینه زندگی نسبتاً پایین در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هر ساله جوانان زیادی جهت تحصیل به این کشور مراجعه می کنند.

شرایط اقامتی ناشی از تحصیل در این کشور میتواند منجر به اخذ اقامت دایم شود. دانشجویان روزانه 4 ساعت امکان کار برایشان فراهم است. فارغ التحصیلان میتوانند با کار در رومانی در این کشور شرایط مناسبی را از نظر مالی داشته باشند. وضعیت رومانی پس از تحولات بسیار در این کشور از نظر علمی رو به رشد بوده و اقتصاد این کشور نیز توانسته شرایط خوبی را برای نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه ها فراهم کند. آمار بیکاری در رومانی بسیار پایین بوده و پیش بینی ها نشانگر کاهش این روند حداقل تا سال 2022 است.

چرا تحصیل در رومانی؟

چرا تحصیل در رومانی؟

تایید دانشگاه های یاش و کلوژ توسط وزارت بهداشت ایران

تایید دانشگاه های یاش و کلوژ توسط وزارت بهداشت ایران

دانشگاه علوم پزشکی ویکتور بابش تیمیشوارا

دانشگاه علوم پزشکی ویکتور بابش تیمیشوارا

دانشگاه علوم پزشکی کارول داویلا بخارست

دانشگاه علوم پزشکی کارول داویلا بخارست

دانشگاه غربی تیمیشوارا

دانشگاه غربی تیمیشوارا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.