دانشگاه بابز بولیوی

دانشگاه بابز بولیوی - Babes Bolyai Univesity

تمایل به تحصیل در رومانی همواره از اولویت های مهاجرینی بوده که قصد اخذ ویزای دانشجویی داشته اند. رومانی کشوری سبز در قاره اروپا با طبیعت بکر و آثار تاریخی فراوان است. فرهنگی غنی و آثار توریستی رومانی را مقصد بسیاری از مردم دنیا کرده است. تحصیل در این کشور با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه در زمینه های علمی و اقتصادی علاقمندان زیادی دارد.

وجود دانشگاه هایی با سطح بالا و مورد تأیید ایران متقاضیان فراوانی را جذب میکند. هزینه زندگی و آمار بیکاری پایین از دلایل انتخاب رومانی به عنوان مقصد تحصیلی می باشد. دانشگاه های رومانی طی سال ها فعالیت با افزایش رتبه در جایگاه بین المللی وضعیت خوبی داشته اند.

دانشگاه بابز بولیوی برترین و بزرگترین موسسه آموزش عالی رومانی است که بیش از 34000 دانشجو در آن در حال تحصیل هستند. 

این دانشگاه در سال 1919 تأسیس شد، اما در سال 1959 تحت یک روند تحول عمیق قرار گرفت. 

این دانشگاه بین 800 دانشگاه برتر جهان در رتبه 40 رده بندی EECA قرار گرفته است. رشد علمی بابز بولیوی در سال 2020 نسبت به سال های گذشته چشمگیر بوده است.

 نام این دانشگاه از ترکیب نام ویکتور بابیز، دانشمند برجسته رومانی و  جانوس بولیوی، ریاضیدان مجارستانی انتخاب شده است. بابز بولیوی یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو با 21 دانشکده است که بیش از 1800 عضو هیئت علمی دارد. 

این مرکز دانشگاهی دوره های تحصیلی خود را به زبان های رومانیایی، مجارستانی، آلمانی، انگلیسی و فرانسه برگزار می کند. متقاضیان ویزای تحصیلی رومانی میتوانند این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند.

 
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.